Hypopressive eli Low Preassure Fitness-tekniikka on sinulle, joka haluat kaventaa vyötäröäsi, parantaa lihastonusta ja ryhtiä, kuntouttaa vatsalihasten erkaumaa, kaipaat keskivartaloosi voimaa sekä haluat antaa lantionpohjallesi uuden elämän. Hypopressive-tekniikka edesauttaa myös aineenvaihdunnan elpymisessä ja on oivallinen keino niin valmistautua raskauteen kuin palautua synnytyksestä. Tekniikka sopii erittäin hyvin myös fitness-harrastajille vyötärön kaventamiseen.

Metodi on alunperin kehitetty Belgiassa fysioterapeutti Marcel Caufriezin johdosta naisille synnytyksestä palautumiseen, ajatuksenaan kirurgiaton kuntoutuminen. Hypopressive onkin oivallinen juuri lantionpohjan ja keskivartalon kuntouttamiseen. Säännöllisellä harjoittelulla on pystytty kuntouttamaan lieviä gynekologisia laskeumia ja edesauttamaan vatsalihasten erkauman kuntouttamista.

LPF Hypopressive-tekniikka auttaa vatsalihasten erkaumaan ja parantaa lantiopohjan lihaksistoa
Alipainehengitys eli apnea nostaa rakenteita lantionpohjasta saakka

* Harjoittelu koostuu erilaisista hengitys- ja liikesarjoista sekä itse tuotetusta alipaineesta. Treenaaminen on turvallista ja ohjaajan kanssa oikein tehtynä erittäin tehokasta. *

Lue lisää tekniikasta Hypopressive Finland -sivustolta.

Tuntuman kursseilla edetään alkeista aina tasolle 3 saakka. Satu ja Sofia ovat koulutettuja Low Pressure Fitness/ Hypopressive -ohjaajia ja omaavat pitkän ohjaushistorian muissakin hyvinvointilajeissa. Alkeiskurssi on johdanto lajiin, jolloin opitaan hengitys- ja alipainetekniikka. Alkeiskurssin jälkeen voi siirtyä tason 1 harjoitteisiin ja käydä Tuntuman flow-tunneilla. Tason 1 jälkeen edetään tasolle 2 ja 3. 
Flow-tunti sisältää lajinomaista kehonhuoltoa ja rentoutumisharjoitteita sekä sarjojen harjoittamista flowssa, eli keskeyttämättä korjaamaan tekniikkaa. Ohjaaja kiertää tunnilla auttamassa ja rytmittää harjoittelua. 

Tuntuman kurssirakenne on seuraava:
Alkeisryhmä eli taso 1 järjestetään 2,5 tunnin tiiviskurssina.
Tasot 2 ja 3 toteutetaan 1,5h tiiviskurssina. Tiiviskurssin käytyä voit jatkaa harjoittelua Hypopressive -viikkotunnilla Tuntumassa, jossa on eri tasojen harrastajia. Viikkotunneille voi ilmoittautua joko kuukausi kerrallaan tai pidemmäksi kaudeksi.

Esteitä harjoittelulle:
raskaus
sydänsairaus
korkea verenpaine


Kaikki naiset ikään ja kuntoon katsomatta, tervetuloa!

-Kevät 2020

TOISTAISEKSI TUNNIT TAUOLLA
Tutustu verkkopohjaisiin liikuntapalveluihimme

Ilmoittautuminen kursseille Tuntuman nettiajanvarauksen kautta.

Maksuvälineinä käy myös mm. Smartum, Edenred/Ticket Duo, EazyBreak, E-passi & Tyky-maksuvälineet.

**Ilmoittautuminen on sitova. Paikan voi perua maksutta 7vrk ennen kurssin/workshopin alkua. 1-6vrk ennen tulleista peruuntumisista veloitamme 50% osallistumismaksusta ja sen jälkeen 100% osallistumismaksun (lääkärintodistuksella maksua ei peritä) . HUOM! Koronatilanteen vuoksi poissaoloja ei korvata.

Kurssi toteutuu, kun ilmoittautuneita on vähintään neljä. Jos vähimmäismäärä ei täyty, järjestäjällä on oikeus perua kurssi korvauksetta viimeistään ensimmäisen ryhmäkerran jälkeen. Tällöin asiakkaalta peritään kertamaksu eikä koko kurssin hintaa. 

Korvaava ohjaaja on mahdollinen, jos kurssin ohjaaja estyy tulemasta paikalle (esimerkiksi sairastumisen vuoksi). Jos korvaavaa ohjaajaa ei saada, ryhmäkerta voidaan siirtää korvaavaan ajankohtaan. Muutoksista pyritään ilmoittamaan kurssilaisille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Ilmoittautumalla hyväksyt edellä mainitut ehdot.**